Jumaat, 11 Mei 2012

Keluarga

Sebolehnya.... aku mengelak dari bercerita. aku menghindar dari berbicara. tentang keluarga, yang tercinta.

Setahun ini.
Aku akui dugaannya sangat berat.
Tapi mereka selalu berkata, tuhan takkan menguji jika kita tidak mampu hadapinya.
dan aku percaya.

aku akui. hidup aku kacau bilau.
gelak tawa aku, cumas mahu menyembunyikan seribu rasa.
aku rindukan sahabat.
untuk mencurah rasa jiwa, tapi aku faham...mereka jauh...

tentang keluarga.

mama sakit. papa sakit.
bukan niat aku menjaja kisah sakit untuk meraih simpati orang lain. aku cuma mahu meraih simpati seorang... yang bernama kakak kandung...

aku akui aku rindukan dia.
tapi aku sakit hati, memikirkan tergamaknya dia membiarkan kami begini...


mungkin, satu hari nanti...dia sedar. 
atau mungkin satu hari nanti dia menghilang?
semakin jauh dan menjauh....
dengan dendam. dan prasangka.
yang tidak pun menguntungkan sesiapa...

mama sakit.
papa sakit.
hati aku juga sakit.
mengenangkan betapa perit...


mungkin mereka boleh berkata apa sahaja.
mungkin mulut aku juga terlalu berat untuk bercerita yang sebenarnya.


sebab kisah hidup aku, keluarga aku...macam drama.
yang jauh lebih dramatik...
kalau ditayangkan di kaca tv, nescaya masyarakat akan pelik.

mengadu domba tiada guna.
kesat air mata. doaku padaNya.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan