Jumaat, 2 Mac 2012

Honda Icon -Joyride~

Sungguh. aku jatuh cinta dan teruja. Setelah belek membelek...insya allah esok aku akan miliki juga Honda Icon idalamku ini...







Ini Honda Icon 2nd Edition. Keluaran tahun .... model perempuan tu Elfira Roy. jadi aku namakan model Icon Elfira... hehe. pada aku, warna merah jambu itu terlalu 'sweet'. comel memang comel tapi... entahlah... rasa tak minat sebab tipikal sangat perempuan pakai pink kan? motor warna pink? hurm, rasa macam tak bersemangat pula naik motor kalau hari hari mengadap warna terlalu lembut macam tu... warna biru? memang aku suka. biru menyerlah. dapat harga paling cantik rm4400. tapi percayalah, tak banyak yang masih ada dekat kedai... stok pun yang mana ada ja... tapi,aku masih rasa yang biru itu cantik...





Icon Lisa Surihani.. walaupun langsung takde gambar aksi Lisa naik motor. hehe. secara design dan warna, lebih catchy. cuma bak kata si dia, alas kaki warna kelabu tu mesti cepat buruk ditelan cuaca panas Malaysia. Tapi, kali ini rim yang lebih sporty digunakan. ada 4 warna, pink,putih-biru,hitam-merah dan oren.aku berminat dengan oren sebenarnya... entahlah, walaupun aku suka gabungan merha-hitam, tapi merah tersebut agak suram... sebab tu aku tertarik pada yang oren. tapi, berbanding design sebelum ini, sticker Icon kali ni agak kurang menarik lah... walaupun dari segi lain dah catchy. alah, sticker boleh tukar je pun....hahha. tapi, jujurnya, waktu nampak design ini, hati aku masih pada Icon Elfira yang kaler biru tu.





Icon SE- Special Edition. Dengan pastinya bagi menarik perhatian remaja lelaki di luar sana... Icon SE ini diperkenalkan. dengan warna body dan rim yang sebijik Honda Dash, jujur aku tidak merasa berminat sangat... entahlah. warna ala Jalur Gemilang ni mungkin maskulin bagi lelaki, tapi kurang menarik hati gadis-gadis seperti aku..hehe. Aku hampir beli model 2nd hand yang baru diguna 1300km... dengan harapan nak ubah warna body kalau ada duit lebih nanti...tapi akhirnya berubah fikiran setelah melihat design baru yang dikeluarkan...

Design baru itu masih terlalu awal dipasarkan... dan sempat juga aku eksyen dengan pengedar Honda yang tak tahu tentang design baru ni masa buat survey kat kedai motor area Penang petang tadi... hihihi... untuk melihat dengan lebih lanjut, klik link dibawah....


aku sangat jatuh cinta pada warna hitam-emas walaupun aku rasa sasaran pembelinya lelaki lagi, tapi aku tetap suka yang warna tu!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan