Isnin, 4 Mei 2015

10 perkara tentang aku

1. Aku lahir dan membesar di Sabah. 5 tahun belajar di Penang. Sekarang kerja di Selangor.

2. Aku suka buku. Banyak jenis buku. Buku cerita, komik, buku seni, buku ilmiah, buku fesyen, buku kanak-kanak,...kecuali buku sekolah. Erk?

3. Aku suka aktiviti 'outdoor'. Masuk hutan, lepak pantai, naik tempat tinggi, lari-lari dan rekreasi. Tapi aku tak reti bersukan. Sebab aku tak pernah faham peraturan apa sekalipun jenis sukan.

4.Kalau lepak kedai pun aku suka pilih kedai makan yang boleh hirup angin semulajadi. Kalau pergi perpustakaan pun aku mesti ambil angin setiap sejam di luar. Lama-lama dalam tempat berhawa dingin boleh bikin aku pening.

5. Aku suka muzik.walaupun hanya boleh tiup rekorder dan ketuk gamelan. Dan aku agak selektif tentang muzik. Salah muzik kau pasang dalam kereta, ada potensi aku hilang mood.

6. Aku suka tonton seni persembahan. Teater, tarian, puisi, atau apa saja yang melibatkan ekspresi.

7. Kaki jalan. Tak boleh duduk diam di rumah lama-lama. Memang suka travel. Yang ni memang keturunan.

8. Aku suka sejarah. aku rasa setiap orang wajib tahu sejarah.

9. Aku suka menulis. Jangan marah sebab aku tulis panjang. Kalau tak boleh terima jangan baca. Mudah.

10. Aku adalah kategori hopeless romantic. walaupun kau nampak aku macam ego tinggi, aku punya hati rapuh melepuh. Serius.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan