Rabu, 15 Jun 2011

rasa yang sama

semalam. aku bertemu dengannya bersama himpunan sejuta rindu. 
tanpa semena-mena ku kepilkan kad rindu di dalam begku sambil senyuman ku pamer saat melihatnya mendatangiku.tak tahu mengapa, tapi malam ini aku mahu ia indah buat kami.

sulit. 
tiba-tiba, hanya sebaris ayat menghancur-luluh bunga-bunga sakura yang mulanya mekar dalam jiwaku. aku tak tahu bila, tapi musim bunga berubah jadi taufan dan ribut yang kalut. 
ribut hatiku tampak tenang. hanya segelas ice-blended jadi saksi betapa ku cuba meneguk kedinginan yang ku rasa saat menatap matanya. 

aku tahu sebaris ayat itu cukup mudah. tapi sebaris ayat itu membawa erti yang sama dengan beberapa baris ayat yang ku dengar berkali-kali. maksudnya sama... apa yang dia sampaikan, mudahnya bermaksud...."kamu bukan wanita sempurna".

ada nada muak dalam suaraku. ada bibit benci dalam mataku. aku bosan diperkecilkan lagi. aku diam. dendamku tersimpan dalam-dalam. 

saat melangkah pulang. kad cinta ku campakkan.
malam indah yang ku harapkan hanya tinggal tangisan di lewat malam.


babak klise pasangan... mesej pujukan dia kirimkan. balasku, dingin.
namun akhirnya, dia tidur lena. aku mengulit seksa jiwa. 





malamnya aku mimpi dia juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan